ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ
ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟΣ ΟΔΗΓΟΣ
- ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ.
- ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΥΡΙΩΣ ΘΕΜΑΤΟΣ ΚΑΙ
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΘΕΜ. ΠΕΡΙΟΔΟ.
- ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΟΡΩΝ- ΛΕΞΕΩΝ
ΚΛΕΙΔΙΑ.
- ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΛΕΞΕΩΝ/ ΕΚΦΡΑΣΕΩΝ ΠΟΥ
ΣΥΝΔΕΟΥΝ ΤΙΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ= ΝΟΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ (αντίθεση, αίτιο- αποτέλεσμα,
συμπλήρωση, σύγκριση κ.ά.)
- ΣΥΝΘΕΣΗ ΠΛΑΓΙΟΤΙΤΛΩΝ ΑΝΑ
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΝΩΣΗ ΜΕ ΣΥΝΔΕΤΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ
- ΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΛΑΣΙΚΗ
ΠΕΡΙΛΗΨΗ, ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΜΕ ΤΟ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΟ ΤΡΟΠΟ (Στο κείμενο (που εξετάζουμε) ο
συγγραφέας …….το θέμα…..) ή ΜΠΑΙΝΟΥΜΕ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ (Το θέμα του
εξεταζόμενου κειμένου είναι η υπερκατανάλωση). ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΤΗΝ ΤΗΡΟΥΜΕ (παρουσίαση, π.χ., στην τάξη: ([Αγαπητοί
συμμαθητές], διάβασα πρόσφατα ένα κείμενο..).
- ΤΗΡΗΣΗ ΣΕΙΡΑΣ ΝΟΗΜΑΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΟΥ.
ΠΡΟΣΟΧΗ:
ü ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΔΑΝΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ. ΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
ΦΡΑΣΗ= ΣΕ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ.
ü ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΑΣ ΣΥΝΩΝΥΜΑ ΒΑΣΙΚΩΝ ΟΡΩΝ, ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.
ü ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΣΥΝΔΕΤΙΚΩΝ
ΛΕΞΕΩΝ ΑΝΑ ΠΕΡΙΟΔΟ (ΜΙΑ ΣΥΝΔ.+ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟΣ+ ΣΚΕΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ+ ΜΙΑ ΣΥΝΔΕΤΙΚΗ+ ΜΙΑ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ).
ü ΝΑ ΘΥΜΑΣΑΙ ΤΙΣ ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ (ΤΟΝΙΖΕΙ,
ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ, ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙ, ΠΡΑΓΜΑΤΕΥΕΤΑΙ, ΑΝΤΙΠΑΡΑΒΑΛΛΕΙ, ΣΥΓΚΡΙΝΕΙ,
ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΙ Κ.Α.).Αν ξεκινήσεις με το συγγραφέα – γλωσσική πράξη- στη θεματική
,συνέχισε με αυτόν.
ü ΝΑ ΜΗ ΧΩΡΙΖΕΙΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ.
ü ΝΑ ΜΗ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙΣ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ.
ü ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΕΡΒΕΙΣ ΤΟ ΟΡΙΟ ΛΕΞΕΩΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ +10%.
ü ΟΥΤΕ ΝΑ ΑΝΑΛΥΕΙΣ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΟΥΤΕ ΝΑ «ΚΟΒΕΙΣ» ΠΟΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ .
ü ΠΡΟΤΙΜΟΤΕΡΟ ΤΟ Γ’ ΠΡΟΣΩΠΟ. ΓΕΝΙΚΑ, ΓΛΩΣΣΑ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ.
ü ΔΕ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΜΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ- ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΧΩΡΟ, ΟΠΟΤΕ ΤΑ
ΠΥΚΝΩΝΟΥΜΕ- ΟΥΤΕ ΑΡΙΘΜΗΣΕΙΣ Κ.Α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου