Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2015

Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΓΙΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-A’ ΛΥΚΕΙΟΥ

H ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ-
ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΓΙΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-A’ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ


q  Το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον
q  Το εκπαιδευτικό σύστημα
q  Το ατομικό μορφωτικό επίπεδο
q  Το μορφωτικό επίπεδο μιας κοινωνίας
q  Η εκάστοτε μόδα, τα είδωλα- πρότυπα των νέων
q  Τα Μ.Μ.Ε.
q  Η μη παρουσία εναλλακτικών γλωσσικών μορφών (ευθύνη πνευματικών ανθρώπων και εκπαίδευσης)
q  Η παγκοσμιοποίηση (ΜΜΕ, διαφημίσεις)
q  Η οικονομική και κοινωνική κατάσταση του νέου

Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ (+):

q  Πρωτοπορεί και πρωτοτυπεί. Επιζητεί τη διαφοροποίηση.
q  Επιδιώκει να προκαλέσει τις καθιερωμένες γλωσσικές μορφές που υιοθετούν οι μεγάλοι.
q  Είναι γεμάτη ζωντάνια και χιούμορ.
q  Χαρακτηρίζεται ορισμένες φορές από φαντασία.
q  Δημιουργεί και νέους τύπους, ορισμένοι εκ των οποίων καθιερώνονται.
q  Είναι “ανοικτή” σε πειραματισμούς και σε “δάνεια” από άλλες γλώσσες.
q  Χρησιμεύει για την κατανόηση της εποχής.
q  Συσφίγγει τις σχέσεις των νέων που τη χρησιμοποιούν (αίσθημα του “ανήκειν”).
q  Συχνά επηρεάζει μορφές έκφρασης και τέχνης (λογοτεχνία, Τύπο, στιχουργία κ.ά.).

Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ (-):

q  Λεξιλογικά φτωχότερη (λεξιπενία)
q  Είναι ανοιχτή στην εισαγωγή πολλών ξενόφερτων γλωσσικών τύπων (μιμητισμός)
q  Γίνεται ,αρκετές φορές, συνθηματολογική (π.χ. συντομογραφίες στα sms), στερεοτυπική (επαναλαμβάνεται δίχως νοηματική και λεκτική πρωτοτυπία, π.χ. η γλώσσα της καθημερινής συζήτησης μεταξύ νέων) και, τελικά, χάνει σε εκφραστικό πλούτο και δύναμη (γλωσσική ένδεια, αγλωσσία)
q  Παραβιάζει, όχι πάντα όμως δημιουργικά, καθιερωμένους κανόνες γραμματικής και σύνταξης ► προκύπτουν έτσι ακαλαίσθητοι βαρβαρισμοί και σολοικισμοί
q  Στερεί το χρήστη της από τη δυνατότητα ικανοποιητικής πρόσβασης  στους εθνικούς και παγκόσμιους θησαυρούς της Λογοτεχνίας, των Επιστημών, της Τέχνης, της Παράδοσης κ.ά.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου