Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2016

ΒΑΣΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΛΥΚΕΙΟΥ



*      Διαβάζω την εκφώνηση, όπως και στην Έκθεση, λέξη-λέξη. Τι μου ζητούν; Πόσα μου ζητούν να απαντήσω;

*      Αναγνωρίζω τους ειδικούς λογοτεχνικούς όρους (αφηγηματικοί τρόποι, αφηγηματικές τεχνικές, εκφραστικά μέσα, μοντέρνα ποίηση, ποίημα για την ποίηση κ.ά. κ.ά.) και τους επιβεβαιώνω με ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ. Αναλύω δηλαδή με παραδείγματα ΚΑΘΕ ΒΑΣΙΚΟ ΟΡΟ.

*      Αναζητώ τον ΤΥΠΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ που έχω διδαχθεί ΠΩΣ ΝΑ ΑΠΑΝΤΩ. Π.χ. Να σχολιάσετε…= τα πάντα: θέματα, μοτίβα, σκέψεις, συναισθήματα, τεχνικές, τρόποι, γλωσσικά μέσα, στόχοι.

*      Αν ερωτώμαι για 2 ή παραπάνω στοιχεία, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΔΕΙΚΝΥΩ ΤΗ ΣΧΕΣΗ, ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Η΄ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΤΟΥΣ. Π.χ. η οπτική γωνία του νεαρού αφηγητή και Μιχαλιέσσας.

*      Αναλύω, εξηγώ, δεν περιγράφω απλώς.

*      Άρα, όπως και στο γλωσσικό μάθημα, ΠΡΙΝ ΑΠΑΝΤΗΣΩ, ΚΑΤΑΡΤΙΖΩ ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ.

*      Πάντα κάνω μια ΜΙΚΡΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ και ένα ΜΙΚΡΟ ΕΠΙΛΟΓΟ, όπως μου υποδεικνύουν και σχετικές ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ.

*      Καμία ερώτηση- πλην του σχολιασμού στίχου που έχει όριο λέξεων- δεν απαντιέται σε έκταση κάτω από 2 παραγράφους.

*      Δεν κάνω δικά μου σχόλια ή εικασίες, υπερβολικά ευνοϊκούς ή αρνητικούς χαρακτηρισμούς του λογοτέχνη.

*      Αξιοποιώ τα βιογραφικά του στοιχεία, τις επιρροές και την εποχή του.


*      Πάντα συνδυάζω ΤΙ ΛΕΕΙ, ΠΟΥ ΤΟ ΛΕΕΙ, ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟ ΛΕΕΙ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΛΕΕΙ>

*      Πάντα συνδυάζω ΤΙ ΛΕΕΙ (νοήματα, σκέψεις, συναισθήματα), ΠΟΥ ΤΟ ΛΕΕΙ, ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟ ΛΕΕΙ (ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ, ΓΛΩΣΣΑ), ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΛΕΕΙ (στόχοι λογοτέχνη ΜΕΣΑ στο κείμενο- ΔΟΜΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΡΓΟΥ-  ΚΑΙ όσον αφορά το δέκτη, π.χ. υποβλητικότητα, αγωνία κ.ά.).

*      Αν μου ζητήσουν να ΣΧΟΛΙΑΣΩ στίχους ή απόσπασμα: ιδέες, συναισθήματα ήρωα, στόχοι λογοτέχνη, αφηγηματικοί τρόποι και τεχνικές, θέματα, μοτίβα, επιρροές από ρεύματα, κινήματα, σχολές ή άλλους συγγραφείς, δομή, γλώσσα.
ΚΚ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου