ΠΟΙΚΙΛΙΕΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
|
||||||||
|
γεωγραφικές
|
|
|
|
κοινωνικές
|
|
|
|
|
|
1. ιδίωμα
2. διάλεκτος
3.
ιδιωματισμός
4. ιδιωτισμός
|
|
|
1. ηλικία
2. μόρφωση
3. κοινωνική
τάξη
4. φύλο
5. καταγωγή
6. κοινωνικό
- υφολογικό επίπεδο. (ποιος μιλάει; σε ποιον; με ποιο θέμα; σκοπό; πού; πότε;
γιατί;)
|
|||
|
|
|
|
|
|
|||
|
ΚΟΙΝΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ
|
|
|
|
||||
|
όπως διαμορφώνεται
στα αστικά κέντρα
και
όπως διδάσκεται στα
σχολεία
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΟΠΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
|
|||||||
|
λέμε τα ίδια πράγματα με διαφορετικές λέξεις
|
|
ίδια λέξη με διαφοροποιημένο περιεχόμενο
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
αναφορική, δηλωτική, κυριολεκτική
λειτουργία. Αφορά το λογικό.
|
|
ποιητική, συνυποδηλωτική,
μεταφορική λειτουργία.
Αφορά τις συγκινήσεις
|
|||||
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
άρα: ύφος-γλώσσα: ιδιόλεκτος, ιδιαίτερος,
εξατομικευμένος τρόπος με ξεχωριστά χαρακτηριστικά σε σχέση με:
1. τις λειτουργίες της γλώσσας 2. τη χρήση της κοινής Νεοελληνικής 3. τη χρήση γεωγραφικών ή ιστορικών ποικιλιών 4. τις κοινωνικές ποικιλίες και το υφολογικό επίπεδο |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eιδικά για το ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΥΦΟΣ,
έχουμε υπόψη για το συγγραφέα: 1. αναζήτηση ή δημιουργία γλωσσικής μορφής 2. προθέσεις και στόχοι 3. ποιητική γραμματική και λεξιλόγιο 4. συγκινησιακή χρήση της γλώσσας |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Αν έχεις γνώσεις, δώσε από το φως τους στους συνανθρώπους σου για ν' ανάψουν τις δάδες τους.» Τόμας Φούλερ «Η γνώση είναι δύναμη.» Ρότζερ Μπέικον
Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΓΛΩΣΣΑΣ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου