Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΟΩ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΩ ΕΝΑ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ (ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑ,Π.Χ. ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ, ΑΦΙΣΑ, ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Κ.Α.)


ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΟΩ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΩ  ΕΝΑ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ (ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑ,Π.Χ. ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ, ΑΦΙΣΑ, ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Κ.Α.)


ΤΙ ΠΡΟΣΕΧΩ-ΑΠΟ ΠΟΥ ΑΝΤΛΩ ΣΤΟΙΧΕΙΑ>

ü  Τη σχέση εικόνας- μηνύματος> αν είναι στενή, φανερή, άμεση, έμμεση, χιουμοριστική, υπαινικτική, ανατρεπτική— αντιθετική, αν η εικόνα τονίζει- αναδεικνύει το μήνυμα, αν είναι τελικά επιτυχημένη, αν ενσωματώνει αποτελεσματικά το θέμα και τα μηνύματα κ.ά.

ü  Σε ποιους απευθύνεται και γιατί.

ü  Τα χρώματα και τι ενδεχομένως συμβολίζουν.

ü  Τη  γραμματοσειρά και σε τι παραπέμπει.

ü  Αν υπάρχουν αντικείμενα με συμβολισμό, προεκτάσεις και σημασίες.

ü  Αν παραπέμπει  σε γνωστό έργο τέχνης και γιατί.

ü  Στο μήνυμα> αν είναι άμεσο-ευθύ ή έμμεσο- υπαινικτικό, ειρωνικό, χιουμοριστικό, ανέχει οριστική, υποτακτική, προστακτική, αν περιέχει κάποιες φορτισμένες λέξεις, αν υπάρχει μεταφορική- συνυποδηλωτική- συμβολική ή δηλωτική- κυριολεκτική λειτουργία της γλώσσας, αν υπάρχουν σχήματα λόγου (μεταφορά, προσωποποίηση, παρομοίωση, αντίθεση κ.ά.), αν έχει κάποια σημασία η συντακτική σειρά των λέξεων, αν περιέχει επιφωνήματα, προτρέπει, ενθαρρύνει, προβληματίζει, αν περικλείει ή θυμίζει κάτι- παραπέμπει σε κάτι π.χ. σε ρητό- απόφθεγμα, παροιμία, πρόσωπο, γνωστή κατάσταση, αν παρέχει πληροφορίες, αν είναι υποβοηθητικό, διασαφητικό κ.ά.
ΚΚ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου