Σάββατο, 12 Σεπτεμβρίου 2015

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ

ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ
ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

  1. ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
  2. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΥΡΙΩΣ ΘΕΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥΣ ΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ Π.
  3. ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΟΡΩΝ- ΛΕΞΕΩΝ ΚΛΕΙΔΙΑ
  4. ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΛΕΞΕΩΝ/ ΕΚΦΡΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΥΝ ΤΙΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ= ΝΟΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ (αντίθεση, αίτιο- αποτέλεσμα, συμπλήρωση, σύγκριση κ.ά)
  5. ΣΥΝΘΕΣΗ ΠΛΑΓΙΟΤΙΤΛΩΝ ΑΝΑ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΜΕ ΣΥΝΔΕΤΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ
  6. ΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΛΑΣΙΚΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗ,  ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΜΕ ΤΟ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΟ ΤΡΟΠΟ (Στο κείμενο (που εξετάζουμε) ο συγγραφέας …….το θέμα…..) ή ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ (Το θέμα του εξεταζόμενου κειμένου είναι η υπερκατανάλωση). ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΣΤΑΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΤΗΝ ΤΗΡΟΥΜΕ (παρουσίαση, π.χ., στην τάξη: ([Αγαπητοί συμμαθητές], διάβασα πρόσφατα ένα κείμενο..).
  7. ΤΗΡΗΣΗ ΣΕΙΡΑΣ ΝΟΗΜΑΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

ΠΡΟΣΟΧΗ:
ü  ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΔΑΝΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ. ΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΦΡΑΣΗ= ΣΕ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ.
ü  ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΑΣ ΣΥΝΩΝΥΜΑ ΒΑΣΙΚΩΝ ΟΡΩΝ, ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.
ü   ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΣΥΝΔΕΤΙΚΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΑΝΑ ΠΕΡΙΟΔΟ (ΜΙΑ ΣΥΝΔ.+ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟΣ+ 'ΣΚΕΤΗ' ΠΕΡΙΟΔΟΣ+ ΜΙΑ ΣΥΝΔΕΤΙΚΗ+ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟΣ).
ü  ΝΑ ΘΥΜΑΣΑΙ ΤΙΣ ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ (ΤΟΝΙΖΕΙ, ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ, ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙ, ΠΡΑΓΜΑΤΕΥΕΤΑΙ, ΑΝΤΙΠΑΡΑΒΑΛΛΕΙ, ΣΥΓΚΡΙΝΕΙ, ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΙ Κ.Α.). Αν ξεκινήσεις με το συγγραφέα – γλωσσική πράξη- στη θεματική ,συνέχισε με αυτόν.
ü  ΝΑ ΜΗ ΧΩΡΙΖΕΙΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ
ü  ΝΑ ΜΗ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙΣ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
ü  ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΕΡΒΕΙΣ ΤΟ ΟΡΙΟ ΛΕΞΕΩΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ +10%
ü  ΟΥΤΕ ΝΑ ΑΝΑΛΥΕΙΣ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΟΥΤΕ ΝΑ «ΚΟΒΕΙΣ» ΠΟΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ü  Γ’ ΠΡΟΣΩΠΟ. ΓΛΩΣΣΑ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
ü  ΔΕ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΜΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ- ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΧΩΡΟ, ΟΠΟΤΕ ΤΑ ΠΥΚΝΩΝΟΥΜΕ- ΟΥΤΕ ΑΡΙΘΜΗΣΕΙΣ Κ.Α.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου