ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ
ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟΣ ΟΔΗΓΟΣ
- ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
- ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΥΡΙΩΣ ΘΕΜΑΤΟΣ ΚΑΙ
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥΣ ΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ Π.
- ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΟΡΩΝ- ΛΕΞΕΩΝ
ΚΛΕΙΔΙΑ
- ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΛΕΞΕΩΝ/ ΕΚΦΡΑΣΕΩΝ ΠΟΥ
ΣΥΝΔΕΟΥΝ ΤΙΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ= ΝΟΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ (αντίθεση, αίτιο- αποτέλεσμα,
συμπλήρωση, σύγκριση κ.ά)
- ΣΥΝΘΕΣΗ ΠΛΑΓΙΟΤΙΤΛΩΝ ΑΝΑ
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΜΕ ΣΥΝΔΕΤΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ
- ΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΛΑΣΙΚΗ
ΠΕΡΙΛΗΨΗ, ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΜΕ ΤΟ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΟ
ΤΡΟΠΟ (Στο κείμενο (που εξετάζουμε) ο συγγραφέας …….το θέμα…..) ή
ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ (Το θέμα του εξεταζόμενου κειμένου είναι η
υπερκατανάλωση). ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΣΤΑΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΤΗΝ ΤΗΡΟΥΜΕ
(παρουσίαση, π.χ., στην τάξη: ([Αγαπητοί συμμαθητές], διάβασα πρόσφατα ένα
κείμενο..).
- ΤΗΡΗΣΗ ΣΕΙΡΑΣ ΝΟΗΜΑΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΡΟΣΟΧΗ:
ü ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΔΑΝΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ. ΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
ΦΡΑΣΗ= ΣΕ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ.
ü ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΑΣ ΣΥΝΩΝΥΜΑ ΒΑΣΙΚΩΝ ΟΡΩΝ, ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.
ü ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΣΥΝΔΕΤΙΚΩΝ
ΛΕΞΕΩΝ ΑΝΑ ΠΕΡΙΟΔΟ (ΜΙΑ ΣΥΝΔ.+ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟΣ+ 'ΣΚΕΤΗ' ΠΕΡΙΟΔΟΣ+ ΜΙΑ ΣΥΝΔΕΤΙΚΗ+ ΜΙΑ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ).
ü ΝΑ ΘΥΜΑΣΑΙ ΤΙΣ ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ (ΤΟΝΙΖΕΙ, ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ,
ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙ, ΠΡΑΓΜΑΤΕΥΕΤΑΙ, ΑΝΤΙΠΑΡΑΒΑΛΛΕΙ, ΣΥΓΚΡΙΝΕΙ, ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΙ Κ.Α.). Αν
ξεκινήσεις με το συγγραφέα – γλωσσική πράξη- στη θεματική ,συνέχισε με αυτόν.
ü ΝΑ ΜΗ ΧΩΡΙΖΕΙΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ
ü ΝΑ ΜΗ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙΣ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
ü ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΕΡΒΕΙΣ ΤΟ ΟΡΙΟ ΛΕΞΕΩΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ +10%
ü ΟΥΤΕ ΝΑ ΑΝΑΛΥΕΙΣ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΟΥΤΕ ΝΑ «ΚΟΒΕΙΣ» ΠΟΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ü Γ’ ΠΡΟΣΩΠΟ. ΓΛΩΣΣΑ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
ü ΔΕ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΜΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ- ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΧΩΡΟ, ΟΠΟΤΕ ΤΑ
ΠΥΚΝΩΝΟΥΜΕ- ΟΥΤΕ ΑΡΙΘΜΗΣΕΙΣ Κ.Α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου